Powered By Blogger

Wednesday 21 May 2014

Selamat Tinggal Encik Mimpi


Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


"That trademark....."

Awan biru di langit tinggi,
Sayap sang helang melebar megah,
Encik Mimpi mengundur diri,
Buat H'aila Sepia terus berda'wah!

Sudah tiba masanya aku memperkenalkan nama pena aku yang sebenar,H'aila Sepia.Nama inilah yang aku gunakan untuk segala urusan penghantaran karya di surat khabar,majalah dan juga pada pihak penerbit buku.Mungkin rezeki itu belum tiba.Sehingga kini,masih belum ada karya-karya aku yang disiarkan lagi.Tidak mengapa,itulah dia cabaran terbesar menjadi seorang penulis.Ada seorang sahabat pena ku dia memerlukan tempoh masa selama 10 bulan untuk sebuah karyanya diterbitkan oleh pihak penerbit.Apatah lagi H'aila Sepia yang baru sahaja berusia 4 bulan.

"Kenapa nama blog Encik Mimpi?"
"Apa itu H'aila Sepia? seseorang yang istimewa kah?"

Mari aku #throwback,semuanya bermula semasa aku baru sahaja membuat blog ini.Ketika itu,aku saja-saja buat blog,mengisi masa lapang.Maklumlah lepasan SPM yang menanam anggur di rumah...Jadi aku fikir hendak menjadikan blog ini sebagai diari aku.Semasa hendak meletakkan nama blog ketika itu aku sedang mendengar lagu Encik Mimpi Rindukanlah terus sahaja aku meletakkan nama blog aku Coretan Encik Mimpi.Maka lahirlah Encik Mimpi.....

Hari berlalu pergi, aku seringkali blogwalking,membaca blog-blog orang lain.Dan ketika itulah satu minat mula timbul,untuk berda'wah melalui penulisan.Kebanyakan blog yang aku terjah rata-rata mereka menulis cerpen atau artikel yang berunsurkan da'wah.Kerana itulah aku mula giat menulis cerpen,artikel dan puisi yang berunsurkan rona kehidupan dan da'wah.

"H'aila Sepia?"

oh,H'aila Sepia merupakan sebuah nama file yang aku jumpa dalam lap top akak aku. "H'aila Sepia...hmm,sesuai ni buat nama pena" terus aku pilih sebagai nama pena aku.Jadi,H'aila Sepia tidak menjurus kepada seseorang yang istimewa atau siapa-siapa.Ianya sekadar nama sebuah file dalam lap top...

"HSXB7?"

hmmmm,hanya pemilik sebenar yang tahu apakah ia?siapakah dia? 

"Siapa pemiliknya?"

Hanya tuhan yang tahu.....(okay,sekian peace yaw!)

      ~H'aila Sepia~


2 comments:

  1. Replies
    1. Dari dulu lagi sebenarnya,cuma malas laa nak tukar masa tu ni baru tergerak hati nak tukar,haha

      Delete