Powered By Blogger

Tuesday 1 July 2014

#Stalking


#Stalking



Orang cakap siapa yang suka stalking-stalking ni tak tahu malu,busy body,buat dosa kering.
Ada aku kisah.Aku suka stalking orang.
Kenapa aku suka stalking?

Bila aku stalking,aku dapat tahu ada kawan aku yang sudah menjadi seorang yang lebih baik dari aku,ada kawan aku akhlak mereka lebih hebat dari aku,mereka berda'wah,mereka telah menjadi seorang muslim yang hebat.Aku ingin sekali menjadi seperti mereka.Lalu,aku doa agar aku dapat jadi seperti mereka.

Bila aku stalking,aku dapat tahu ada kawan2 perempuan/lelaki aku sudah ada bf/gf.Ada yang siap bergambar bersama teman masing2.upload jadi gambar dp.Aku dapat tahu ada kawan perempuan aku yang sudah tidak bertudung.Lalu,aku doa agar Allah membimbing mereka ke arah yang benar.Aku sebut satu persatu nama mereka.

Bila aku stalking,aku dapat tahu peribadi seseorang itu bagaimana.Aku dapat tahu bagaimana pergaulan mereka dengan rakan2,bagaimana bahasa mereka,baik atau lagha,aku dapat tahu apa yang dibualkan,sama ada perkara sia-sia atau manfaat.semuanya melalui status mereka.


Kerana itulah aku suka stalking.Bukan untuk menyibuk hal peribadi seseorang dan bukan juga ingin menambah dosa kering melihat gambar2 lagha.tetapi lebih pada ingin muhasabah diri melihat umat Islam di alam maya.

(Tuesday,6 May 2014; 7:26 a.m)

-HASHTAG 5-

-


No comments:

Post a Comment